Proses aliran pemutus aluminium

- 2021-08-23-

Empat proses asas dialuminium pemutus matiindustri adalah penyepuhlindapan, penormalan, pelindapkejutan dan pembajaan. Keempat proses ini disebut "empat kebakaran" dalam die-casting. Dalam proses die-casting, pelindapkejutan dan tempering berkait rapat. , Kedua-duanya sangat diperlukan.

Annealing: Ia adalah memanaskan benda kerja. Apabila dipanaskan ke suhu yang sesuai,die-castingperlahan-lahan disejukkan mengikut pelbagai bahan yang digunakan, dan struktur dalaman logam hampir sama dengan keseimbangan.

Menormalkan: Panaskan benda kerja ke suhu yang sesuai dan kemudian sejukkan di udara. Ini terutama digunakan untuk meningkatkan fungsi pemotongan bahan, dan juga dapat digunakan untuk menyelesaikan pemutus beberapa bagian yang memerlukan lebih sedikit.

Pelindapkejutan: Setelah bangunan bersama dipanaskan dan dilindungi, ia cepat disejukkan di dalam air, atau larutan garam anorganik lain dan media pelindapkejutan lain. Selepas proses ini, bahagian keluli yang dihasilkan akan menjadi keras dan juga menjadikan bahagian keluli rapuh. Untuk mengurangkan kerapuhan bahagian keluli.

Tempering: Letakkan bahagian keluli yang dipadamkan pada suhu di bawah 650 darjah Celsius dan lebih tinggi daripada suhu biasa untuk pemeliharaan haba jangka panjang, dan kemudian sejuk.