Perbezaan antara pemutus die aluminium dan pemutus aloi aluminium

- 2021-08-31-

Terdapat banyak produk yang diperbuat daripadapemutus aluminium, dan kita sering melihat bayang-bayang mereka dalam kehidupan seharian kita: kenderaan tanpa henti berjalan di jalan, tiang lampu jalan di jalan, dan telefon bimbit yang dipegang oleh orang yang dilintas semuanya aluminium. Bahan die-cast.

Hanya ada satu perbezaan perkataan antara die-casting aluminium dan die-casting aloi aluminium, sehingga banyak orang mengelirukan kedua-duanya, tetapi tidak tahu bahawa kedua-dua jenis die-casting ini sebenarnya berbeza, agar dapat menolong semua orang dengan lebih baik lebih kuat Perbezaan antara die-casting aluminium dan die-casting aloi aluminium, kami akan menerangkan perbezaan di antara mereka secara terperinci dari ciri prestasi, skop aplikasi dan kelebihan pengeluaran mereka. Apabila pengguna memilih produk die-cast, mereka juga dapat memilih produk die-cast yang sesuai berdasarkan keperluan mereka sendiri.

Bahan mentah utama untuk pemutus aluminium adalah aluminium. Setelah profil aluminium dipanaskan ke cecair, ia dimasukkan ke dalam mesin die-casting die, dan kemudian menjalani die-casting. Ini pada dasarnya adalah keseluruhan proses pemutus aluminium. Aluminium mempunyai peredaran dan kemuluran yang sangat baik, sehingga digunakan secara meluas dalam bidang die-casting, dan penampilan bahagian yang terbuat dari profil aluminium cantik dan murah hati, dan harga aluminium tidak mahal, sehingga biaya produksi sangat besar Menurunkan telah menghasilkan banyak kekayaan untuk syarikat itu.

Bahan mentah pengeluaran utama untukdie-casting aloi aluminiumadalah aloi aluminium dan aluminium. Die-casting aloi aluminium yang dihasilkan oleh proses pemutus aluminium mempunyai kelancaran yang sangat baik. Setelah die-casting aloi aluminium terbentuk, ia mesti digilap. Semasa menggilap, menambahkan sedikit natrium sianida dapat menghalang kakisan dan memperbaiki warna penggilap. Cetakan die aloi aluminium selepas penyelesaian dibuat, yang mempunyai kerataan yang sangat baik dan kesan praktikal yang terang. Die-casting aloi aluminium biasanya digunakan dalam peranti elektronik, motor dan bidang lain. Performanya lebih mantap, dan kemulurannya lebih hebat. Ia adalah komponen utama bahagian mekanikal.