Tiga kelebihan utama pemutus aluminium

- 2021-08-31-

Bagaimana coran boleh dipanggiltuangan aluminium? Sebagai tambahan, apa kelebihan umum tuangan aluminium? Banyak yang disebutkan di atas, untuk semua orang, adalah pengetahuan profesional asas dan sangat diperlukan untuk pembelajaran dan latihan. Oleh itu, yang berikut akan melakukan tafsiran praktikal dan terperinci mengenai perkara di atas, untuk mendorong setiap orang untuk memiliki pemahaman tertentu mengenaituangan aluminium.

Apakah tuangan aluminium? Difahami bahawa tuangan yang diperoleh dengan menempa aluminium atau aloi aluminium disebut coran aluminium. Perkembangan sebenarnya adalah memasukkan aluminium cair atau aloi aluminium ke dalam teras acuan bahan logam atau acuan pasir untuk mendapatkan bahagian aloi aluminium atau aluminium. Di samping itu, penampilan dan spesifikasi coran aluminium dan acuan keluli mungkin berbeza. Dalam aplikasi, penggunaan coran aluminium sangat umum, di mana bahagian pengeluaran automobil dan industri menyumbang sebahagian besarnya.

1. Kelebihan utamatuangan aluminium
Coran aluminium, bukan sahaja dari penggunaan bahan mentah, tetapi juga dari aspek lain, semuanya mempunyai beberapa kelebihan yang tidak dimiliki oleh coran lain. Kuncinya ialah:
(1) Reka bentuk penampilan cantik dan murah hati, dan kualitinya ringan, sehingga transportasi dapat dilakukan dengan mudah. Dan di dalam kereta, ini juga merupakan faedah besar.
(2) Ketumpatan relatif aloi aluminium jauh lebih rendah daripada besi babi, coran besi, dan lain-lain, tetapi jauh lebih tinggi dalam kekuatan mampatan dan ketahanan kakisan. Oleh itu, di bawah beban bersih yang sama, penggunaan coran aluminium dapat mengurangkan berat bersih struktur.
(3) Untuk permukaan bahan mentah seperti aloi aluminium, kelancaran permukaannya sangat baik, dan kinerja penempaan juga sangat baik.