Kelebihan proses die casting

- 2021-09-03-

(1) Bahagian logam dengan bentuk yang tidak kemas, garis besar yang jelas, rongga dalam dinding tipis dapat dibuat. Oleh kerana logam lebur mengekalkan kelancaran tinggi di bawah tekanan tinggi dan kelajuan tinggi, adalah mungkin untuk mendapatkan bahagian logam yang sukar diproses dengan kaedah pemprosesan lain.

(2) Ketepatan dimensipemutus aluminiumbahagiannya tinggi, hingga IT11-13, kadang-kadang hingga IT9, dan kekasaran permukaannya dapat mencapai Ra0.8 ~ 3.2um, dan pertukarannya bagus.

(3) Kadar penggunaan bahan yang tinggi. Kerana ketepatan tinggibahagian pemutus aluminium, mereka dapat dipasang dan digunakan hanya setelah sejumlah kecil pemesinan, dan beberapa bahagian die-casting aluminium dapat langsung dipasang dan digunakan. Kadar penggunaan bahan adalah sekitar 60% ~ 80%, dan kadar penggunaan kosong mencapai 90%.

(4) Pengeluaran. Oleh kerana pengisian berkelajuan tinggi, masa pengisian tidak lama, industri logam mengembun, dan kitaran operasi die-casting. Di antara pelbagai proses pemutus, kadar hasil kaedah pemutus mati sesuai untuk pengeluaran besar-besaran.

(5) Memudahkan penggunaan sisipan. Sangat mudah untuk menetapkan mekanisme penentuan kedudukan pada acuan die-casting untuk memudahkan penyisipan sisipan dan memenuhi syarat prestasi tempatan bahagian die-casting aluminium.