Peranan tuangan aluminium

- 2021-09-16-

Seluruh proses penerapantuangan aluminiumdalam pengeluaran adalah menangani banyak coran lain dengan kelebihan yang tiada tandingannya. Kelebihannya adalah dari perspektif industri pembuatan kenderaan ringan. Aplikasi biasa terutama untuk kereta. Kuncinya adalah bahawa kepadatan relatif tuangan aluminium lebih rendah daripada tuangan besi dan keluli, dan kekuatan mampatan sangat tinggi. Selepas beberapa siri pertandingan, coran aluminium unggul, yang melegakan sebahagian daripadanya. Oleh itu, dalam industri pembuatan penerbangan dan jentera yang terkenal, profil aloi aluminium mempunyai berat yang sangat besar. Kerana takat leburnya yang rendah,tuangan aluminiumjuga mempunyai fungsi yang sangat penting dalam keseluruhan proses operasi. Pemutus aluminium digunakan secara meluas dalam jenis bahan logam dan pemutus tekanan kerja, dan ia telah menjadi kaedah asas yang asas. Dengan cara itu, kualiti pemutus penting diperbaiki, permukaannya halus dan ketepatannya lebih tinggi, dan daya output pengeluaran juga bertambah banyak.

Tuangan aluminiummempunyai kesan pemutus yang sangat baik dalam keseluruhan proses operasi. Kuncinya adalah bahawa titik lebur produknya rendah, sehingga dapat digunakan secara meluas dalam jenis bahan logam dan pemutus tekanan kerja dan kaedah pemutus lain, sehingga akan berkembang Maksud kualiti pemutus, ketepatan had dan tahap kelancaran permukaan dan kuasa pengeluarannya.

Pemanasan dan pengewapan haba aluminium tuangannya agak besar. Di bawah standard berat yang sama, masa pemejalan larutan lithium bromida jauh lebih lama daripada masa tuang besi babi dan besi. Ia mempunyai kecairan yang baik dan sangat bermanfaat untuk membuang coran berdinding tebal dan kacau.

Selepastuangan aluminiumdibakar ke dalam acuan dengan bahan logam suhu tinggi, akan terdapat banyak wap di kilang pemprosesan pemutus aluminium. Ini mesti dikeringkan dengan lancar dari acuan. Jenis ciri yang membolehkan wap masuk disebut Kebolehtelapan udara, jika tidak, lubang udara tidak mencukupi di dalamnya, yang akan membahayakan kualitinya. Ketelapan udara dan komposisi tanah liat kelembapan mempunyai kaitan tertentu.